Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden.

 

Kan ik ook een taxi boeken van adres naar adres?
Jazeker, u kunt ook een taxi boeken van adres naar adres, overal in Nederland. Hiervoor dient u het tabblad stadsvervoer aan te klikken.

Kan ik ook telefonisch een taxi boeken?
U kunt via deze website een taxi boeken en betalen. Telefonische boekingen zijn ook mogelijk en hebben de voorkeur indien het spoedboekingen betreft, hierbij hebben wij wel ten allen tijde uw telefoonnumer en e-mailadres nodig.

Kan ik ook in de taxi betalen voor de geboekte rit?
U kunt uw taxirit online boeken en betalen. Contante dan wel girale betalingen in de taxi zijn ook een mogelijkheid.

Ik kan niet betalen via iDEAL, zijn er ook andere mogelijkheden om te betalen?
U kunt uw taxirit online ook betalen met creditcard, indien dit niet mogelijk is kunt u het altijd nog in de taxi afrekenen. De chauffeur kan desnoods langs een pinautomaat rijden met u of hij laat u zelfs in de auto pinnen. Al onze chauffeurs beschikker over een pinautomaat in de auto, hierbij zijn wel extra kosten van €2,50 gemoeid.

Wat gebeurt er als ik tijdens mijn rit toch naar een andere bestemming moet?
Tijdens een rit dient u een eventuele wijziging zelf door te geven aan de chauffeur. Deze kan ervoor kiezen om u een meerprijs te vragen, die u contant aan de chauffeur dient af te rekenen.

Waarom betaal ik vanaf 5 personen meer?
Maximaal aantal personen in een standaard taxi is 4, vanaf 5 personen worden er taxi-busjes ingezet die duurder zijn.

Hoeveel bagage kan ik meenemen in een taxi?
U dient er vanuit te gaan dat u wordt vervoerd in een sedan uitvoering. Dus uw bagage moet hierin passen. Ga uit van maximaal 2 koffer (ruimbagage) en 2 stuks handbagage.

Speciale bagage die erg groot van aard zijn zoals surfplanken, snowboards, skispullen e.d. zullen altijd in een stationwagon vervoerd worden, hiervoor wordt dan ook een stationwagontarief gerekend.

Mag ik mijn huisdier (bijvoorbeeld een hond of kat) meenemen in de taxi?
Levende dieren mogen in gemakkelijk draagbare afgesloten mand, tas of een dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot gehouden, worden meegevoerd. Dieren mogen niet worden meegenomen, indien deze op enigerlei wijze voor reiziger of voor het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een ernstige ziekte.

Waar kan ik mijn taxi vinden?
Op uw bevestiging, welke u direct na de reservering per sms en per e-mail ontvangt, staat de opstapplaats met de naam van de vervoerder duidelijk vermeld. Indien u vanaf de luchthaven Schiphol wordt opgehaald, zullen onze chauffeurs u altijd opwachten bij vertrekhal 3 deur C. Zij zullen telefonisch contact met u onderhouden.

Hoe kan ik een taxi van Taxiservice Domstad herkennen?
Op de bevestiging van uw rit (zie uw e-mailbox) staat vermeld welke vervoerder de betreffende rit zal uitvoeren. Uw chauffeur zal u een sms sturen of telefonisch contact met u hebben over het exacte voertuig met het daarbij behorende kenteken.

Vertraging? Wijziging? Vragen?
Een vertraging van meer dan 5 minuten of een wijziging in uw reis dient u altijd zelf aan te geven. Ook indien u vragen heeft kunt u contact met ons opnemen met onze helpdesk. Let op: vluchtvertragingen houden wij zelf in de gaten, hiervoor hoeft u ons niet te berichten. Indien u tot 60 minuten na landing nog niet gereed staat, dan kan de chauffeur wegrijden waarbij u de no-show kosten zult moeten betalen. Dit gebeurt uiteraard wel in overleg, indien u telefonisch niet bereikbaar bent of niets van u laat weten zijn wij genoodzaakt om de chauffeur te laten vertrekken. U behoudt echter wel de betalingsverplichting van de rit, laat het dus altijd weten als u geland bent.
Indien u verzuimt dit tijdig te doen worden de kosten niet terug betaald.

Hoe kan ik mijn rit annuleren?
Bij de bevestiging van de rit ontvangt u direct op uw 06 – nummer een link waarmee u een rit kan wijzigen, annuleren en/of direct contact op kunt nemen met ons callcenter. Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone dan dient u contact op te nemen met de helpdesk.
Annuleringskosten : annuleringen tot 24 uur voor vertrektijd worden binnen 3 werkdagen  teruggestort op uw bankrekening of creditkaart. Als u binnen 24-12 uur hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag voor 80% teruggestort. 
 Indien u 12 uur of korter annuleert dan wordt 0% vergoedt.

Contact
De helpdesk van Taxiservice Domstad is 24/7 bereikbaar indien het geen spoedaanvraag betreft dan willen wij u vriendelijk verzoeken ons contactformulier in te vullen.

Kan ik een kinderzitje reserveren?
De wettelijke regelgeving in de taxibranche is anders. Kinderen kleiner dan 1.35 meter hoeven achterin een taxi niet in een kinderzitje of op een stoelverhoger vervoerd te worden.
U kunt wel bij uw reservering hierom vragen. Er zitten wel extra kosten (€5,- per kinderstoel/-zitverhoger per rit)  aan verbonden en wij zorgen ervoor dat het op dat  moment aanwezig is.

Opmerkingen over uw taxirit
Wij hopen dat u een prettige reis heeft met een van onze taxi’s. Mocht u toch opmerkingen hebben over de kwaliteit van uw taxirit, dan verzoeken wij u binnen 5 werkdagen na de taxirit ons klachtenformulier in te vullen.
U ontvangt dan binnen uiterlijk 7 werkdagen een passend antwoord van ons.